A zseniális Fish Protein

2015. Május 19.
<< Vissza a témákhoz

A modern pontyhorgászatban a folyékony kiegészítők alapvető kellékek. Ebben az írásban a Fish Protein mutatom be.

Sajnos még mindig azt tapasztalom, hogy az emberek inkább vesznek még 10 kiló olcsóbb kategóriájú bojlit, mint inkább egy magas minőségű kiegészítőt, amit kellő háttéranyaggal nagyon széles körben lehet alkalmazni. Már korábban említettem ezt a termék egy másik cikkemben, ahol DIP adalékként használtam, de most kicsit szeretném jobban körülírni miért is jó, ha van a táskánkban egy doboz Fish Protein.

Mivel koncentrált halkivonat ezért magas proteintartalmú folyadék, tehát ha csalink aminosav tartalmát szeretnénk növelni, nem kérdés mihez nyúljunk. Ami szintén fontos, hogy természetes adalékanyag, ehhez egy jellegzetes erős illat párosul, amivel kivallóan aromásíthatunk is. Az i-re a pontot a négy évszakos tulajdonsága teszi fel, de itt álljunk meg egy kicsit. Én azt gondolom, hogy a négy évszakos csali fogalmát sokan az évszakokhoz viszonyítják, viszont én azt gondolom, sokkal reálisabb lenne, ha vízhőmérséklethez párosítanánk ezt a fogalmat. Tegyük fel, hogy egy bánya-tavi horgászaton veszünk részt, ahol akár előfordulhat a 10-12 méteres vízmélység is. Nyáron alapjaiban a legtöbb horgász a nyári jól bevált ízesítéseket használja, illetve az olajosabb attraktánsokat. Egy előbb említett közegben kétlem, hogy a nyári meleg vízben jól bevált csali hasonlóan működnie egy mélyebb bányatóban. De beszélhetünk akár az áprilisi, vagy akár a kora májusi időszakról is, amikor a vízhőmérséklet elég radikálisan tud változni. Én minden őszinteséggel csakis azt tudom tanácsolni, hogy olyan kiegészítőket használjunk, ami jó vízoldékonysággal rendelkezik, és nem olajos attraktáns. Ergo minden csalink legyen négy évszakos.

Tehát ott tartottunk, hogy a Fish Protein egy kitűnő négy évszakos csalogató anyag, amit nagyon sokrétűen tudunk alkalmazni. A DIP készítése adott, arra már nem szeretném pazarolni a karaktereket, viszont megemlítem a bojli készítést. Én szárazanyag kilónként a 100 ml-t ajánlom, abban az esetben, ha a tojáson kívül semmilyen adalékanyagot nem használunk. Nagyon jól kiegészíti a halas, májas, kagylós, és egyéb magas proteintartalmú csalit. A fűszeres ízesítéshez én nem ajánlom, mivel ott a kapszaicin, illetve a szénhidrátok az, amivel csalogatni szeretnénk. Egyszerűen nem illik a képbe, viszont ami nekem nagyon jól bevállt az az új CreamBirdFood mix-hez párosítva, de erről kicsit később.

Vannak technikai mozzanatok, amivel segíthetünk csalijaink működésén. Ilyen például az áztatás. Ez a legalapvetőbb, és szerintem a legősibb csalafintaság, amit komoly horgászok használnak. Itt szimplán csak arról van szó, hogy a tó vizébe áztatjuk a csalit etetés előtt legalább 2 órát. Van, aki azzal indokolja ezt a műveletet, hogy a víz pH-értékét jobban átveszi a csali, van, aki csak egyszerűen a csali oldódását segíti elő. Én már régen feladtam, hogy megmondjam, mi miért van, én csak annyit tennék hozzá, hogy aki ezt a módszert alkalmazza, annak bátran ajánlom, hogy oldja fel a vízbe a Fish Proteint-t és utána áztassa a csalit. A legtöbb bojli oldódás előtt megdagad a vízben. Gondoljunk bele, ha ezt az erős halproteines folyadékot szívja magába a csalink. A többi már nem a csalin fog múlni az biztos.

A panírozás az egyik kedvenc technikám. Sokféle képen lehet elkészíteni, és itt pontosan a darálékra gondolok, amivel panírozzuk a csalit. Egy szabályt követek mindig, csakis CSL Double Magnet liquid booster-t vagy Fish Protein-t használok folyékony anyagnak. Ez a két termék soha nem hagyott cserben
A finomszerelékes horgászat nagyon sok csalit átvett a nagyhalas horgászatból. Sorra jelennek meg a magas hallisztes tartalmú etetőanyagok, a mini pop-up csalik, stb. Én ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy egy kiló etetőanyaghoz egy 50 ml halprotein nagyon jó extract a keverékben, feltéve, ha halas jelleget akarunk.
A másik nagy kedven módszerem a PVA termékek felhasználásával elkészített csomagok. Itt is nagyon kreatívak lehetünk, és ezt szeretem benne a legjobban. Itt jön képbe, amit előzőleg említettem a Cream Bird Food Mix és a halprotein. A kontraszt ízek nagyon jól működnek és a modern pontyhorgászat nagyon jó táptalajt is ad ezeknek a megoldásoknak. Ez tény, és én ebben a szellemben készítettem el legutóbbi horgászatom alkalmával a stick-mixemet. Szeretem a letisztult dolgokat, ezért a keverékem nem állt semmi másból, csak egy crusher-el összedarált bojlidarálékból. Ehhez semmit nem is tettem hozzá csak a Fish Protein Liquid Extract folyadékot. A darálék nagyon jól magába szívta a folyadékot, és kiváló hurkákat tudtam elkészíteni belőle.

Ez a párosítás garantáltan jól működik, de ha reálisan gondolkodunk minden adottsága meg is van ehhez. Egy magas szénhidrátforrású csali a Birdfood mix, ami növényi fehérjékkel dúsított. Ehhez nem került semmi más csak koncentrált aminosavak. Tehát egy kontrasztos modern csali.
Biztos vagyok abban, hogy van még potencia ebben a termékben, de véleményem szerint minden alapot leírtam ehhez az attraktánshoz. Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek a használatát.

Sok sikert kívánok

Írta és fényképezte: Vitéz Zoltán

Hírlevél

Ingyenes horgász tippek és trükkökért iratkozz fel most, hogy mindig naprakész legyél...