Gyors peca modern csalikkal

2017. Április 13.
<< Vissza a témákhoz

Vannak helyzetek, amikor kevés idő ellenére kell megoldásokat találnunk, hogy fogást könyvelhessünk el. Lássuk Csabának ez hogy sikerült.

A munkám nagyban befolyásolja a horgászidőm és mivel volt egy szabadnapom, így kihasználva a lehetőséget elmentem ismét a közelembe lévő kis magán tóra egy gyors horgászatra.
Reggel 8 körül érkeztünk barátommal a tóra és elkezdtük figyelni a vizet, túl nagy mozgást nem láttunk sajnos, de a tónak az a része amit kiválasztottunk jól szokott működni a közeli árok miatt így gyorsan el is foglaltuk. Nagy etetést nem terveztünk, mindketten PVA hálóba tömött finomságokkal próbáltuk keresni a halakat a 70-80 méterre lévő árok és környékén. Az én PVA hálómba BigCarpBaits csemegekukorica pelletet összetörve, Ghost method pelletet fruit-fish izesítésben és CSL pelletet szintén össze törve tettem… Majd mind ezt összekevertem és CSL double magnet liquid-el tigrismogyorós ízűvel leöntöttem és amíg össze állítottam a szerelékeket botokat addig állni hagytam had szívják magukba a pelletek a liquidet.

Elsőnek az egyik botomra a SuperFish oldódó változatát tettem fel a másikra a STICK IT szériából a csoki-máj ízesítést. Teltek az órák de egy nagyobb kárászon kívül nem sikerült pontyot fogni. Próbáltam faragni a csalikon hogy kisebb legyen próbáltam nagyobb PVA hurkákat tölteni de nem igazán hozott eredményt.
Már bele értünk a délutáni órákba mikor találtam pár szem fűszeres ízvilágú BigCarpBaits alapanyagokból gyúrt oldódó bojlit aminek a tetejét kicsit levágtam hogy hamarabb kezdjen oldódni és ehhez feltettem egy Ghost PopUp-ot Blueberries ízben, majd újra dobtam. Nagyjából fél óra telt el és a swingerem teljesen le esett, rátekertem és kicsit vártam majd szép lassan el kezdett elindulni a zsinórom. Ráemeltem és mintha fába akadt volna a horgom úgy megállt a bot a kezemben. Aztán szép lassan elindult a halam és csak kérte a zsinórt az orsómról, elment vagy 20 métert mire meg állt. Gondoltam hogy jó hal van a horgomon ezért nem erőltettem ami amúgy sem szokásom de most valahogy még óvatosabban fárasztottam. Nagyjából negyed órás fárasztás végén egy gyönyörű 16,60kg-os tőpontyot szákolhattam. Hatalmas öröm volt számomra hogy ekkora hallal hozott össze a sors egy rövid horgászaton. Fotózás, és mérlegelés után vissza engedtük a halat és újra csaliztam szintén az előző kombinációval a másik botomat is újra csaliztam de azt egy szem Blueberries Ghost PopUp-al csaliztam fel, majd nagyjából ugyan arra a távolságra vissza dobtam őket bízva hogy van még ott több ponty is.
Ismét eltelt egy két óra kapás nélkül és lassan az összepakolást fontolgattuk mikor a PopUp-ra húzós kapás érkezett. Nem éreztem túl nagy ellenállást a zsinórom végén de bíztam benne hogy egy ponty lesz. A rövid fárasztás után sikerült megszákolni egy kb 4 kilós pontyot.
Társam is kipróbálta ezt a kombinációt hátha neki is felveszi egy ponty csak ő a Squid- Octopus ízesítést választotta a Ghot PopUp csalijai közül, amit egy kis pva csomag tett még vonzóbbá a hozzá tartozó GhostGéllel.
Nem telt el sok idő egyszer csak agresszív kapásra rohant a bothoz. Ráemelés után ugyan úgy mint nálam csak vitte lefelé a botról a zsinórt. Már azt hittük sosem ál meg mire meg tudta fordítani és elkezdődött a fárasztás. Sokáig bíztunk benne hogy ismét egy nagyobb ponttyal akadtunk össze de ahogy a parthoz ért egy nagyobb farokcsapással tudatta velünk hogy ő bizony egy harcsa. Szákolás után a mérlegelőbe tettük és kereken 9kg-ot mutatott.

Örültünk a harcsának mivel hatalmas fárasztási élményt adott barátomnak és mivel mindkettőnknek dolga volt késő délután így megbeszéltük hogy ezzel a hallal le is zárjuk a napot.
Úgy gondolom hogy a modern csalik képviseletében a Ghost széria egy maximálisan jól működő megoldás a BigCarpBaits-től, akár gyors horgászatok alkalmával is.

Írta és fényképezte : Fazekas Csaba :: TeamBigCarp INT.

Hírlevél

Ingyenes horgász tippek és trükkökért iratkozz fel most, hogy mindig naprakész legyél...