Ismét az Underground...

2016. Május 19.
<< Vissza a témákhoz

Egy komoly horgászat kelléke a körültekintő tervezés, és még ez sem garantálhatja a kapitális fogásokat... Vagy igen?

Sziasztok!
Mint azt már néhány Facebook posztból láthattátok, idén áprilisban ismét nagyhalas túrán vettünk részt.

A hatnapos élménypecát 2-3 hetes készülődés, stratégiaalkotás, szervezőmunka előzte meg. A Big Carp Baits csapatvezetésével egyeztetve a csalikat nem variáltuk túl, mindössze három ízesítéssel készültünk. Egyetértésben azzal az elképzeléssel, hogy a választott ízvilágok valamelyike mindenképpen „fogós” lesz. Csalijaink: Underground BigBang,  NonStop, és a nagy érdeklődést keltő Decoy.

Érkezésünk napján szeles és kissé csapadékos időjárás, enyhén emelkedő napi középhőmérséklet és alacsony légnyomásadatok fogadtak minket. Helyválasztás és táborépítést követően az általunk még sosem horgászott szakaszok feltérképezésével kezdtük meg a horgászatunkat. A markerezés közben gyorsan kiderült, rengeteg akadóval és az általunk leváltott horgászok elmondása alapján sok elvesztett végszerelékkel kell számolni. Végül 2 helyet jelöltünk meg etetésre. Egyiket 100, másikat pedig 115 méteren, egymástól nagyjából 50 méteres távolságra. A közelebbi helyen 5, a távolabbi helyen pedig 6-6,5 méter mély vizet találtunk. A környező területek mind 7-9 méteres mélységet mutattak.Etetést itt csak partról lehet végezni, és mivel mi nagyon bíztunk az általunk hozott bojlikban, ezért a Spombozás mellett döntöttünk, melyhez apró magvakat és hallibut pelletet kevertünk még. A hajszálelőkén felkínált csalik elhelyezése után a koraesti órákban egy jelentősebb mennyiségű alapozó etetéssel hangolódtunk a „nagyvadakra”.

Néhány kisebb hallal indul a halfogásunk, de aztán a tó kicsivel napfelkelte után megmutatta micsoda halállománnyal rendelkezik. Alig néhány órás horgászat után az Underground Big Bang-gel csalizott bot orsója lassú, de nagyon határozott kirohanást igyekezett féken tartani. 35 perces fárasztás végén örömünk határtalan volt, 24 kiló feletti tükrös a reggeli fényben. Szinte leírhatatlan szépségű párosítás!

Sajnos a légnyomáscsökkenés és a szél a következő napokat megnehezítette, így nap közben mindössze kettő 10-es forma halat sikerült fognunk. Etettünk, finomítottuk és variáltuk csalijainkat, hogy átlendüljünk a kapástalan időszakokon. Végül másfélnapos csalikereséses és sok halat elvesztős peca után megfejtettük a halak szíve vágyát. Underground 16 mm Big Bang! Egymás után jöttek a szebbnél szebb halak. A 15 plusszos halakat követték a húsz kiló feletti társaik. Úgy történt minden, mint ahogy azt előtte elképzeltük. Egymást érték a kapások, és egyéni csúcsot egyéni csúcsdöntés követett.
Attila barátunk egészen konkrétan négyszer döntötte meg a már évek óta áhított 20 kilogrammos álomhatárt!!! Sorban haladva 21,45 kg; 20,7 kg; 27,1 kg; és 20,75 kg. Egészen elképesztő élmény egy bányavízről, csak partról dobva horgászva és etetve. Ezúton is gratulálunk Attilának a kiemelkedő teljesítményhez és további sok kapitális halat kívánunk!!! Team Big Carp.

Szeretném még kiemelni Kata csodálatos 21,2 kg-os tükörpontyát (csali: Undergrund NonStop Frankfurti dipben áztatva) melyről ez a közös éjszakai kép is árulkodik picit. Mivel a halakat tárolni tilos, ezért az új csúcsot jelentő halat csak alacsony fénynél tudtuk fényképezni. Az élmény felejthetetlen! Gratulálunk itt is! Horgászatra fel csajok!!!

Én magam kettő 24 kiló feletti hallal és további 12 db 8 és 16 kg közötti hallal zártam a túrát, mely túrából ismét rengeteget tanultunk egymástól, a vízről és az alkalmazkodás fontosságáról. Csapatunk ismét jól vizsgázott, nemkülönben a csalijaink.

Hamarosan újra jelentkezünk!!!

Addig is FESZÜLJÖN!!!

Team Big Carp
(KovBoly-ok)"

Hírlevél

Ingyenes horgász tippek és trükkökért iratkozz fel most, hogy mindig naprakész legyél...