Pecamánia Road Show 2015 Páros Versenysorozat Beszámoló

2015. Szeptember 28.
<< Vissza a témákhoz

Az idei Pecamánia Road Show-n a TeamBigCarp csapata is elindult, Máté Szabolcs, és Huszár Balázs személyében.

Egy hirtelen ötlet volt, hogy nekivágunk Társammal, Balázzsal ennek a sorozatnak. Előzetes információnk kevés volt, hiszen még nem jártunk ezeken a tavakon, az viszont biztos volt, hogy nagyon nehéz lesz, mert a csapatok már régóta ismert, erős csapatok voltak. Tudtuk, hogy nem lesz egyszerű.

A versenysorozatot két tavon rendezte meg Kővári Jani, az egyik a régóta ismert Verba-tanya, a másik pedig az Orosi-tó, mindkettő Nyíregyháza közelében. A magas színvonalú versenyzésről János és csapata gondoskodott, ami minden versenyen kiváló volt. Bátran állítom, hogy a legszínvonalasabb pontyfogó versenysorozatban vehettünk részt. A versenyek 34órásak voltak, szombat reggel 8tól vasárnap délután 4 óráig tartottak, a pontverseny pedig úgy alakult ki, hogy ahány csapat indult, annyi pontot kapott az első helyezett és fordítva csökkent. Tehát az utolsó 1 pontot, az első pedig 20at kapott egy 20 csapatos versenyen.
A helyszínekről röviden, a Verba is és az Orosi is viszonylag kicsinek mondható tó, nagy halállománnyal. Rendkívül szép fogási eredményeket lehet elérni, nem ritka az akár 5-600 kg összefogás is egy ilyen 34órás versenyen. Ez azért komolynak hangzik nem? Nagyon vártuk… A Verba a nehezebb pálya, rapszodikusabb a halak eloszlása, nagyobb a helyek között a különbség. Az Orosi a sarkokon kívül egy kiegyenlítettebb pálya.
Az első forduló a Verba-tanyán került megrendezésre 2015.05.23-24 között, melyhez így elsőre nagy lelkesedéssel, de kevesebb reménnyel indultunk el mivel, mint fentebb is írtam, a mezőny erős volt és mi nem ismertük ezeket a vizeket, míg sok csapat rendszeresen tudott itt tesztelni, horgászni is. Viszont a sorsolásból jól jöttünk ki, a tó egy jónak mondható 21-es helyét húztuk ki. Így tehát megvolt az a kezdőlöket, ami megadta az önbizalmat nekünk.

Mivel ez volt az első verseny, így a stratégia sem volt tiszta még, készültünk nagy mennyiségű Method mixel, főzött maggal és bojlival. Természetesen mindenre megtaláltuk a BigCarptól azt, ami ide illett. Abban biztosak voltunk, hogy viszonylag "új", neveldei halakra fogunk pecázni, akik az átlag napijegyes pecák alkalmával többnyire etetőanyaggal és magokkal találkoznak, így mi is azt adunk nekik, amit már megszoktak, szeretnek. Csak egy picit nagyobb tételben…
A szerelék és felkínálási módban is biztosak voltunk rögtön az elején, etető kosarat használtunk rövid előkével, melybe erősen aromázott, legtöbbször Fluo festékezett feltűnő etetőanyagot gyúrtunk amit a halak azonnal megtaláltak az előzőleg belőtt gombócok között. A csalizást sem szabad túlbonyolítani, két szem főzött kukoricát húztunk a hajszálra, ha ez nem működött BigCarp bojlikra vagy POP-UP-okra váltottunk, illetve nagyon eredményes volt még az előzőleg dipbe áztatott Csalizó BigCarp Halibut pelletek. Lehet, hogy most ez így egyszerűen hangzik, mert az is. Tudtuk, hogy nem kell túlzásba vinni, a taktika az volt, hogy nagy mennyiségű etetéssel beállított halrajt ezzel az attraktív etetőkosaras felkínálással meg fogjuk tudni, fogni.
Nagy mennyiségű bojlit vagy pelletet pedig azért nem volt szükség szórni, mert ugyan nagyon jó minőségű golyókat tudunk hozni a BigCarptól, nincs ideje a halnak rászoknia, mint egy hosszú versenyen, mire beállítanánk rá a halat már rég lefújták. Így alakult ki ez a szemlélet az egész sorozatra. Számokról is beszélhetünk, de sokaknak hihetetlenül fog hangzani. A versenysorozat alatt beetettünk 350kg Method-mixet és KB 4-500kg főzött magot. Ha ezt elosztjátok az 5 alkalomra is hatalmas számot kaptok. Ennek oka az, hogy nem bízhattunk mindig a jó sorsolásban, és bizony néha erőből kellett odahúzni a halat. Ezt a mennyiséget csakis a nagy állványos katapultál tudtuk bejuttatni gombóc formában. Ez volt hát egy nagy kulcsa a sikernek. Vissza az első versenyre a technikai, taktikai dolgok után. Tehát jó helyet húztunk, viszont az első pár órában sokat kellett dolgoznunk a helyen, megtalálni azt a pontot ahonnan a leggyorsabban tudunk kapást elérni. Nem tudjuk máig sem miért, de nagyon rapszodikus hely volt. 5 perces helynek neveztük, mert ha a dobás utána 5 percen belül nem volt húzásunk, akkor a csali rossz helyen volt, újra kellett dobni. Ez 34 órán keresztül éjjel nappal azért végtelenül fárasztó tud lenni. Viszont megérte, mert miután elkaptuk a ritmust a fogásunk a végére megközelítette a 300 kilogrammot. A vége hihetetlenül szoros volt, az első 3 helyezett szinte kilókra volt egymástól. Végül a nagy rivális SBS lett előttünk a 2. 7 kg-al, a Kótaji Kerítésépítők párosa pedig 11kg-al az első helyen végzett. Így kezdésnek tehát örültünk a 3. helynek, ennél jobban alig sikerülhetett volna az indulás, nem is gondoltunk rá, nagyon-nagyon boldogok voltunk. Itt viszont még eszünkbe se jutott, hogy lehet esélyünk a pontversenyben.Akkora lendületet adott ez nekünk, hogy már alig vártuk a második versenyt az Orosi tavon. Újabb verseny, új finomítás a taktikán. Az első verseny után rájöttünk, hogy többe etetőanyaggal kell készülnünk, hogy folyamatosan, tudjuk helyben tartani a halrajt. Ez volt a terv most is, hogy ha egyszer megtalálnak minket, akkor ne engedjük őket el. Ismét egy jónak mondható helyet sikerült húznunk a 2015.06.27-28. között megrendezett Orosi tavi versenyen. Természeten a felkészülés még előrébb hoztuk, ugyanis a rövid idő alatt ekkora mennyiségű Method mix legombócolása nagyon fárasztó, így arra jutottunk, hogy a felét előre legombócoljuk, és vödrökben, zsákban tároljuk a szombat reggeli kezdésre. Ez nagyban segítette a munkát a verseny, közben mert az etetés pillanatok alatt a helyén volt, és sokáig nem kellett a piszkos munkával foglalkozni, csak a halak megtalálásával. Ez volt az a verseny, ahol minden úgy sült el, ahogy terveztük. A halak viszonylag sokára, KB 3-4 órával a kezdés után találtak meg minket, viszont akkor nagyon. :) A tó amurállománya kiemelkedő ezt tudtuk előre, és a nagy mennyiségű magvas etetés miatt meg is érkeztek hozzánk. A verseny első szakaszában több mint 10 darab nagytestű amurt sikerült fognunk, ami azért volt hatalmas dolog, mert ezek között több 10 kiló feletti példány is volt, átlagsúlyuk jóval nagyobb volt, mint a többi csapat által fogott pontyoké. Nagyon örültünk nekik, lelkesen etettük is őket, hogy maradjanak. A végéig több mint 20 darabot tereltünk szákba, ennek köszönhetően elhoztuk a verseny Legnagyobb Átlagsúlyáért járó díjat is. A verseny nagyon fárasztó volt, hiszen 34 óra alatt 73 darab halat sikerült fognunk, de még legalább 20db fárasztás közben leakadt, tehát rengeteg kapásunk volt, rengeteg halat tudtunk fogni, rengeteget kellet dolgozni és rengeteg munkát adtunk a mérlegelőknek is. :) Nagyon élveztük, sikerült megnyerünk a versenyt, és ezáltal holtversenyben vezettük a pontversenyt az SBS QRF párossal, míg a Sirály Team a 3. helyen végzett, és szorosan követtek minket. Verba Tanya 2015.06.26-27. Nagyon boldogan mentünk haza, már hazafele a következő fordulón járt az eszünk, ami visszavitt minket a Verba tanyára. Ide már végképp bevetettünk mindent, mert az első két jó helyhúzás után tudtuk, hogy most biztos valami rossz fog jönni. Sajnos sikerült is kihúzni egy nagyon gyenge helyet és ráadásul mellettünk két nagyon erős, a később első és második helyezett csapat került. Erre a versenyre 100 kg Method mixel készültünk, melyet fel is kellet használnunk mivel egy kis sarokba kaptunk helyet, nagyon nehéz volt becsábítani a halakat magunk elé és rengeteg munka volt, mire meg tudtuk őket fogni. Még ez a mennyiség is alig hozott halat nekünk, mivel a tó sajátossága hogy a helyünkre csak a mellettünk ülő csapatokon keresztül tud beúszni a hal, és mivel jó csapatok ültek mellettünk sajnos a nagyját meg is fogták mielőtt beértek volna hozzánk. Viszont nem adtuk fel, küzdöttünk éjjel nappal, etettünk csaliztunk horgásztunk és a végére a 4. helyre küzdöttük be magunkat. Nem egy nagy siker, viszont nekünk nagyon sokat jelentett az összetett pontverseny szempontjából, hiszen így már átvettük a vezetést, a vetélytárs SBS QRF csapata kisebb hibával a 10. hely környékén végzett, viszont a későbbi győztes Sirály Team is jól szerepelt, szorosan, 4 pont hátránnyal követtek minket.

Kis pihenő után ismét a Verbára érkeztünk 2015 Augusztus 25-26 között. Ez volt az a pont, ahol bebiztosíthattuk a dobogós helyezést az összetett pontversenyben, ha újra jó eredményt hozunk. A taktika, a hozzáállás, a felkészülés már a megszokott volt, tudtuk mit kell tennünk és meg is tettünk mindent. Azt kell tudni erről a rövid, 34 órás gyors pecáról hogy teljesen más szemlélet szükséges, mint egy normál mondjuk 72 órás versenyen. Ide előre legyártott szerelékek, előre kiválasztott kikészített csalik kellenek, előre legombócolt etetőanyag, gyors etetés, katapult kell, illetve sosem szabad elfáradni. Ha hiszitek, ha nem, ez a 4. verseny volt és sosem aludtunk egy percet sem! Mert aki itt reggelig alszik, az az első tízbe nem fog beférni. Itt éjjel nappal dolgoznod kell, a halért különben lemaradsz, olyan kevés az idő mégis olyan sokat lehet fogni. Most is így tettünk hát, teljes gőzzel robogtunk az újabb dobogós, 3. helyezés felé. Nagy csomaggal indított el minket Zsolti, kaptunk sok új tesztelendő 2016os locsolót és persze a jól bevált Halibut pelleteket és az F2 Fluo etetőanyagot. Ezek ismét jól működtek, a bevált módszerrel dolgozva. Nagyon köszönjük ezt itt is ismét!
Tehát 3. hely, 4 verseny 3 dobogós hely, legrosszabb helyezés: 4. Azt hiszem méltóak voltunk arra, hogy elmondhassuk: Vezetjük a Pecamánia RoadShow Páros Pontversenyét. Hihetetlen érzés volt, 7 pontos előnyünk volt a már második helyre feljövő Sirály Team-el szemben. Az SBS sajnos leszakadt, ők már nagyon nehezen szólhattak volna bele az első hely sorsába. Viszont tudtuk, hogy a Sirályok nagyon kemény ellenfelek, a végén is képesek lesznek jó helyezést elérni, hiszen ez előtt nyerték meg a 100 órás viadalt. Így hát a szokásos erőbedobással feküdtünk neki az utolsó pontszerző versenynek.
Szeptember 5-6, Orosi tó.  Szokásos felállás, ismert ellenfelek, ismert víz. Azt hittük innen már menni fog, sajnos nem így történt. Sokszor csak arról születik írás, cikk, amikor sikert ér el egy csapat, viszont ez is a része volt a történetnek így ezt is le kell írni, hiszen ez tesz minket hitelessé. Egyszerűen van, amikor semmi sem jön össze, mikor az időjárás, a halak, a versenytársak, az időjárás és minden ellened dolgozik. Na, nekünk ez volt az a verseny, ahol minden balul sült el. Hiába a felkészülés, az előre kitalált dolgok és az új ötletek, semmi sem úgy működött, ahogy akartuk. A tizen-sokadik helyen értünk célba. Halat alig-alig bírtunk fogni, amit fogtunk azt is csak kukázva, szenvedve. De amíg még rosszabb volt ránk nézve, hogy a Sirály Team pedig nagyon jó helyen ült, és ki is tudta használni, hiszen profi csapatról beszélünk. Éltek a lehetőségükkel, és meg tudták nyerni a versenyt és az összetett pontversenyt is. Maximális tisztelet nekik és az SBS QRF párosának is, mert nagyon megnehezítették a dolgunkat, hatalmas csatát vívtunk mind az öt versenyen és együtt emeltük a rendezvénysorozat színvonalát. Ugyanakkor nagyon jó embereket, barátokat ismertünk meg bennük, Őszintén gratulálunk nekik is. Mi kicsit keserű szájízzel, ugyanakkor mégis boldogan, megkönnyebbülve ültünk be a kocsiba.

Második helyezést értünk el az összetett pontversenyben, 3 dobogós helyezést hoztunk el, volt legnagyobb átlagért és legnagyobb halért járó díjunk is. Azt hiszem nincs okunk szégyenkezni, mindent megtettünk a sikerért! Köszönjük szépen a támogatást Hermesz Zsoltnak és a BigCarpBaits-nek, illetve köszönjük a lehetőség Kővári Jánosnak a Pecamánia Roadshow atyjának. Jövőre ismét találkozunk rangos versenyeken, addig pedig Jó fogást mindenkinek, Görbüljön a bot!

Írta : Máté Szabolcs

Hírlevél

Ingyenes horgász tippek és trükkökért iratkozz fel most, hogy mindig naprakész legyél...