Születésnapi horgászat Fehérvárcsurgón.

2016. Április 18.
<< Vissza a témákhoz

Palej Tibor idén már a Big Carp Baits színeiben ünnepelte születésnapját. Meg lett az eredménye..

2015 októberének utolsó hetében egy egyhetes évadzáró horgászatra érkeztem a fehérvárcsurgói tározó 18 as állására! Akkori túrám nem kisebb hallal zárult mint egyéni rekordom 25,8 kg-s pontyrekordommal. 2016 ban legalább 3 x el szerettem volna jutni a kedvenc vizemre, csurgóra. Mivel a kora tavaszi időszaknak köszönhetően nem sikerült egy 3 napos rövid pecán eredményt elérnem így még jobban ,,felpaprikázva" érkeztem erre a horgászatra. Tavasszal van a születésnapom tehát máskorra nem is eshetett volna ez a  horgászat, mint április első hetére 4-10 ig. A túrát megelőző hétvégén a barátnőm segítségével elkészítettem a csalijaimat, amik egy hét száradás után sóban tartósítva szállítottam a helyszínre.

Erre az egy hetes kikapcsolódásra háromféle csalit készítettem : Clone-liver; magyarkolbász és cream-birdfood bojlikból 20mm-es golyógat görgettem. A vízbe juttatandó csalogató anyagok sorát még kiegészítettem 16mm-es halibutpellettel, valamint Hot Devil liquid-del lelocsolt tigrismogyoróval. Szerencsére barátnőm is el tudott kísérni erre a túrára, ezért 4 bottal üldözhettük a hatalmas majd 220 hektáros tavon a halakat. Első nap mikor kiérkeztünk nem kapkodtunk, táborállítást követően csónakba pattantam és helyet keresni indultam. Valljuk be őszintén, egy régi káposztaföldön elég nehéz medertörést találni.. Két radarozással töltött óra után bójámat a már  vízben HOFESZ által elhelyezett bólyától 50 m es távolságban helyeztem el, egy ferde sávot képezve a parttól 250m es távolságban, 5,5m-6m es vizet tudtam vallatni.

Két szereléket a ferde sávon elhelyezve még kettővel kereső horgászatot folytattunk egy pva háló és egy kevés etetés mellett. Az első sávetetés kb 5 kg áztatott vegyes bojlit, 2 kg tigrismogyorót és 2 kg halíbutpelletet tartalmazott. Botjainkra négy napig nem volt kapás és igy 24-32 óránként cserélgettük a csalikat.Csalizásra kombi-chod,hóember és dupla süllyedő bojlik kerültek fel. A horgok köré a gyári Magyarkolbász stick mix-et fekete ételfestékkel megfestettem, hogy a tavaszi tiszta vízben nehogy csalogató hatás ellenében taszító legyen.

Negyedik nap reggel 10 órakor egy ejtős kapásra ébredtem. Csónakkal eredtem a hal után és egy tízperces fárasztás után egy gyönyörű pikkelyes pontyot meríthettem. Ezaz!! 14.40. Megvan ez első, gondoltam magamban a halak a várt szél előtt elindultak, de sajnos egy újabb 24 órás kapástanálság ,annak ellenére , hogy a szél ereje egészes izmosra sikeredett. A tavaszi kellemes időt hamar felváltotta a télikabát, de erre vártunk a kapások száma megnövekedett, viszont egyenlőre csak a dupla süllyedő clone liver bojlit húzta. Sorba érkeztek a 10 feletti csodás barátaink.

Éjszakára az új kapásokreményében újrahúztam a botokat, és a vacsora elkészítésébe kezdtem bele. Talán egy óra sem telt el mire egy erőteljes húzós kapásra emelt be a barátnőm amit egy hosszadalmas fárasztás követett.A szákolás után egy 15kg-s nyurga-ponty pihegett a szákban, amivel barátnőm 10 kg-al meg is döntötte az addigi rekordját. A szél akkorra már oly erőteljes lett, hogy csak igen  nehezen tudtam visszajuttatni a felszerelést.A vacsora fogyasztása közben egy dupla kapás következett, amit egy gyönyörű tükrös és egy pikkelyes ponty okozott. A vacsora végeztével újra vízben voltak a horgok.
Éjszaka 2 órakor egy 2 csappanásos kapás érkezett, immáron a kolbászos bojlira. Az ellenfél erőteljesen kiúszott jobbra majd egy akadóba sikerült menekülnie. Mire a csónakkal odaértem már csak a szereléket sikerült felhúznom. Éjszakára már nem húztam vissza azt a botot, a parton várta a reggelt. Reggel egy kellemes hang ,,ütötte" meg a fülem, barátnőm nem ébredt fel rá,én azonban gyorsan vízen is voltam, de a hatalmas szélben nagyon nehézkes volt az egyedüli fárasztás. A nehézségek ellenére egy szép tükröst meríthettem. Napközben jött még egy pár 10 feletti harcos, de mivel volt elég kép, már nem tartottuk fontosnak kihozni őket, még a csónakból szabadságukat nyerték.

A nap további része kapástalanul telt és a botokat is hagytuk a helyén, nem akartunk se zavarni, és a szél is brutális erővel fújt helyzetünket megnehezítve. Utolsó este egy 10 körüli ponty tette tiszteletét nálunk. Reggel egy erőteljes húzós kapásra ébredtünk, kis híján elemet kellett a kapásjelzőben cserélni.Egy 13 kg-s nyurga tükörponty volt a tettes. 2 bot volt már csak bent, amikor egy nagyon lassan elinduló húzós kapásra emelt be a barátnőm, egyből látszódott hogy ez ismét egy szebb hal lesz. Barátnőm 20 perc alatt kiküzdötte a partig, majd elfáradt és átadta a botot nekem. A part mentén eszméletlen erejű harcossal találtam magam szembe, majd 30 percig tornázott előttem, mire a szákba érkezett. Barátnőm arcára hatalmas mosoly szélesedett, mikor megmondtam ez nagyon közel van a 20kg-hoz.
Gyors mérés követően a mérleg nyelve 20,1kg-nál állt meg, és ezzel a hallal a túrát is lezártuk.
Ezúton is szeretném megköszönni Hermesz Zsoltnak a csalikat!! Köszönjük szépen.

Írta és fényképezte : Palej Tibor

Hírlevél

Ingyenes horgász tippek és trükkökért iratkozz fel most, hogy mindig naprakész legyél...